Twitter startet Newsrooms: Leitfaden für Journalisten

Vor 2 Stunden hat Twitter mit Newsrooms einen Leitfaden für Journalisten, Reporter, Verleger und Korrespondenten online gestellt. Ziel der Sammlung von HowTo’s und Infoseiten ist es, Twitter bei der angesprochenen Zielgruppe bekannter zu machen und diesen zu helfen den Dienst produktiver zu nutzen:

Inside, you’ll find resources to help you and your organization at every step of the reporting and publishing process.

We want to make our tools easier to use so you can focus on your job: finding sources, verifying facts, publishing stories, promoting your work and yourself—and doing all of it faster and faster all the time.

We know you come from different generations. Some are native to the pilcrow, others native to the hashtag. You began your careers in different media: radio, print, broadcast, online and mobile. But you share a common bond: the desire to make an difference in the world, bringing reliable information to the communities you serve.

While this group is diverse, we think Twitter and #TfN can be a kind of common ground—and we know Twitter is a tool all journalists can use to find sources faster, tell stories better, and build a bigger audience for their work.

Twitter Profis werden darin wohl nichts finden was sie nicht eh schon wussten, können aber trotzdem mal einen Blick riskieren.

Kommentar verfassen

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.